Při cvičení s overballem se děti baví i posilují | Monkey´s Gym

Při cvičení s overballem se děti baví i posilují

Při cvičení s malým, měkkým nafukovacím míčem děti ani nevědí, že posilují hluboké svaly a trénují koordinaci a správné držení těla. Cvičení s overbally je zábavné a hodí se už pro nejmenší děti.

Cvičení - overball Málokterá cvičební pomůcka má při pohybové výchově dětí tak široké využití jako overball. Školáci nejvíc využijí klasický míč na házení, kopání, později na výuku volejbalu nebo basketu. Pro cvičení nejmenších dětí – od 2 do 4 let – jsou ale overbally vhodnější než tvrdé míče, protože jsou nejen měkké, ale i lehké a pružné a dají se podle potřeby nafukovat.

„Původně se overbally používaly hlavně ve fyzioterapii a pro rehabilitační účely, dnes patří k oblíbeným cvičebním pomůckám ve fitcentrech, tělocvičnách a lidé si je kupují i domů nebo do kanceláře, protože jsou například dobrou prevencí bolestí zad, pokud si s nimi podepřeme bedra třeba při sezení na židli nebo v autě. V našich dětských tělocvičnách využíváme overbally v kurzech pro děti od 2 do 4 let, ale „posilují“ na nich už i půlroční miminka v rámci kurzů cvičení rodičů s dětmi,“ říká Kristýna Přibylová z profesionálních dětských tělocvičen Monkey´s Gym, kde je základem kvalitní metodika cvičení, profesionální přístup a zábavná forma.

Trpělivost je na místě

A od jakého věku je vhodné začít s dětmi chodit do kolektivního cvičení? Podle Kristýny Přibylové je to smysluplné od chvíle, kdy se dítě plazí a začíná lézt – tedy někdy od půl roku věku. „V té době je většinou již i chod domácnosti stabilizovaný, maminka i dítko mají rituály zažité a cvičení je pro oba vhodným zpestřením společně tráveného času. Cviky, které se na kurzu naučíte, pak spolu můžete procvičovat doma. Později můžete pořídit třeba overball, který je vhodný pro mnoho cviků, nebo velký míč, s nimiž lze také zažít při cvičení hodně legrace.“ Cvičení - overball

Cvičení s overbally s využíváním tzv. balancování a zapojování hlubokých svalů pomáhá odstraňovat svalovou nerovnováhu, zpevnit tělo a naučit se jeho správnému držení.Zvláště menší děti cvičení s overballem velmi baví, proto jim můžeme touto cvičební pomůckou zpříjemnit i klasickou rozcvičku. Přidat se samozřejmě můžou i starší sourozenci, třeba v roli předcvičovatele. „Cvičíme vždy na měkké podložce, nikdy těsně po jídle nebo hladoví, cviky opakujeme několikrát – dle nálady dítěte. Malí cvičenci se vše učí postupně, proto buďme trpěliví, pokud některou z dovedností nezvládnou hned napoprvé,“ vzkazuje Kristýna Přibylová z profesionálních dětských tělocvičen Monkey´s Gym.

Zábavná rozcvička s overballem

1. Dítě stojí vzpřímeně, drží míč v natažených rukou nad sebou a dělá střídavě úklony na obě strany. Tělo musí být v jedné rovině, pozor na předklánění!

2. Dítě drží míč ve výchozí pozici na hlavě a pomalu ho koulí po těle dolů až na nárty nohou a zase zpět k hlavě. Opakuje 3x.

3. Dítě drží míč před sebou na břiše a zlehka do něj bubnuje střídavě oběma otevřenými dlaněmi jako do bubínku.

4. Míč je ve výchozí pozici za zády v úrovni pasu a dítě si ho koulí po těle dopředu a kolem dokola zase zpět. Opakuje 3x.

5. Míč je na zemi, dítě si na něj sedne a snaží se na něm udržet vsedě bez opory rukou.

6. Ze sedu na míči se dítě opatrně sklouzne dopředu dolů. (Tenhle „cvik“ děti opravdu baví, proto ho opakují klidně 10x.)

7. Dítě sedí na zemi s nohama mírně rozkročenýma. Mezi kotníky uchopí míč. Ten se pak snaží udržet při zvedání nohou za hlavu. Opakuje 3x.

Názornou ukázku celé rozcvičky si můžete prohlédnout ZDE